Všeobecné obchodní podmínky obchodní korporace FORMICA CZ, s.r.o.

IČO: 28529375

se sídlem Obchodní 126, 251 01 Čestlice

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 148236

I. Úvodní ustanovení

1. Obchodní korporace FORMICA CZ, s.r.o., IČO: 28529375, se sídlem Obchodní 126, 251 01 Čestlice, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 148236 (dále jen „dodavatel“), je dodavatelem profesionálních polygrafických zařízení, kdy v rámci této činnosti prodává zejm. příslušná technologická zařízení, spotřební materiál k nim a poskytuje servisní služby vůči zákazníkům (dále jen „odběratel“).

2. Dodavatel poskytuje všechna plnění v souvislosti s jeho činností výlučně na základě těchto všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“).

3. Odběratel učiněním poptávky, případně objednávky či uzavřením smlouvy nebo registrací na stránkách dodavatele souhlasí s výhradní platností těchto VOP s tím, že případné všeobecné obchodní podmínky odběratele jsou tímto výslovně vyloučeny.

II. Uzavření smlouvy

1. Poptávku, případně objednávku učiní odběratel zpravidla písemně, příp. emailem, faxem či telefonicky.

2. Příslušná kupní smlouva, jde-li o koupi zboží, příp. smlouva o dílo, jde-li o servis, je uzavřena okamžikem, kdy dodavatel potvrdí objednávku odběratele, přičemž za potvrzení se považuje i započetí s plněním objednávky. Dodavatel není povinen akceptovat objednávku odběratele a jeho internetová prezentace není nabídkou k uzavření smlouvy. Za nabídku k uzavření smlouvy se považuje až objednávka odběratele.

3. Ceny uváděné dodavatelem na jeho internetových stránkách, nabídkách apod. jsou uváděny bez DPH a bez nákladů na dopravu, instalace, školení, cestovné, balné a další související náklady, není-li výslovně uvedeno dodavatelem jinak. Všechny ceny uváděné dodavatelem, jakož i nabídky jím činěné jsou nezávazné. Ceny jsou platné teprve v případě, kdy je dodavatel odsouhlasí v příslušné smlouvě, event. nejsou-li v příslušné smlouvě uvedeny žádné ceny, platí ceny dříve uvedené dodavatelem v nabídce, popř. není-li nabídky, tak ceny uvedené v ceníku dodavatele, který je součástí těchto VOP a který je rovněž zveřejněn na internetových stránkách dodavatele www.formica-cz.cz.

4. Cenové nabídky dodavatele jsou nezávazné. Dodavatel si vyhrazuje právo své nabídky i v průběhu jejich platnosti odvolat. Cenové nabídky dodavatele nejsou návrhem na uzavření smlouvy ve smyslu § 1731 a násl. zákona č. 89/2012, Sb., občanský zákoník (dále též „občanský zákoník“) a nelze je přijmout podle § 1740 a násl. občanského zákoníku a způsobit tak vznik závazku dodavatele a uzavření smlouvy. Na základě cenové nabídky dodavatele je odběratel pouze oprávněn zahájit s dodavatel jednání o uzavření písemné smlouvy nebo učinit dodavateli závaznou objednávku. Závazek dodavatele vzniká výhradně uzavřením smlouvy či potvrzením objednávky odběratele ze strany dodavatele.

III. Platba za zboží, popř. servis

1. Odběratel je povinen dodavateli společně s cenou za zboží, popř. servis (zboží a servis dále též „předmět smlouvy“) uhradit též náklady na dopravu, instalace, školení, cestovné, balné a další související náklady. V případě servisu je povinen odběratel uhradit cenu servisních prací, dále použitý materiál a v případě servisu mimo místo provozovny dodavatele je odběratel povinen uhradit dodavateli též cestovné a čas servisních techniků strávený na cestě, a to dle sjednané ceny, přičemž nebyla-li cena sjednána, pak dle ceníku dodavatele, který je součástí těchto VOP a který je rovněž zveřejněn na internetových stránkách dodavatele www.formica-cz.cz.

2. Odběratel je povinen uhradit sjednanou cenu za předmět smlouvy včetně nákladů na dopravu, instalace, školení, cestovné, balné a dalších souvisejících nákladů na základě faktury vystavené dodavatelem se splatností 14 dní ode dne jejího vystavení, není-li na faktuře stanoveno jinak. Cena se považuje za uhrazenou okamžikem připsání částky na účet dodavatele.

3. Úhradu je možné provést na základě zálohové faktury nebo na základě řádné faktury výlučně převodem na účet dodavatele. Výslovně jsou vyloučeny jakékoli hotovostní platby, dodavatel hotovostní platby nepřijímá. Dodavatel je oprávněn požadovat úhradu za předmět smlouvy předem.

4. Odběratel je povinen v případě prodlení s úhradou byť jen části jakékoli platby vůči dodavateli uhradit dodavateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % za každý den prodlení z té části platby, s jejíž úhradou je odběratel v prodlení. V případě prodlení odběratele s úhradou ceny za předmět smlouvy po dobu delší než 30 dní je povinen vedle smluvní pokuty dle předchozí věty uhradit též smluvní pokutu ve výši 10 % z ceny předmětu smlouvy včetně DPH a v případě, že jde o předmět smlouvy objednaný na zakázku pro odběratele, je povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 50 % z ceny předmětu smlouvy včetně DPH.

5. V případě prodlení odběratele s úhradou byť jen části jakékoli platby vůči dodavateli (nejen z aktuálního smluvního vztahu) je dodavatel oprávněn pozastavit veškerá plnění vůči odběrateli, včetně pozastavení dodávek zboží, poskytování servisu, jakož i včetně poskytování plnění ze záruky. Dodavatel v takovém případě není v prodlení s plněním svých povinností.

IV. Dodání zboží

1. V případě dodání zboží je povinnost dodavatele dodat zboží splněna okamžikem, kdy dodavatel umožní v místě své provozovny se zbožím nakládat, nezajišťuje-li jeho dopravu k odběrateli, nebo okamžikem předání zboží prvnímu přepravci v místě provozovny dodavatele, má-li být zboží odběrateli zasláno.

2. Doba dodání se řídí dohodou dodavatele a odběratele.

3. V případě, že je z důvodů na straně odběratele nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo sjednáno, je odběratel povinen uhradit i náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

4. Odběratel je povinen zboží převzít a není oprávněn jeho převzetí odmítnout.

5. Dodá-li dodavatel odběrateli větší množství věcí, než bylo sjednáno, je smlouva uzavřena i na příslušné přebytečné množství, ledaže odběratel toto přebytečné množství nejpozději v den převzetí odmítne.

6. V případě, že si odběratel zboží nevyzvedne, popř. jej nepřevezme, není tím dotčena povinnost odběratele zboží uhradit a převzít. V takovém případě je odběratel povinen uhradit dodavateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny zboží včetně DPH za každý den prodlení s převzetím zboží. V případě prodlení odběratele s převzetím zboží delším než 30 dní, je odběratel povinen uhradit dodavateli smluvní pokutu ve výši 10 % z ceny zboží včetně DPH a v případě, že jde o zboží objednané na zakázku pro odběratele, je povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 50 % z ceny zboží včetně DPH.

7. Nebezpečí škody na zboží přechází na odběratele okamžikem, kdy dodavatel umožní v místě své provozovny se zbožím nakládat, nezajišťuje-li jeho dopravu k odběrateli, nebo okamžikem předání zboží prvnímu přepravci v místě provozovny dodavatele, má-li být zboží odběrateli zasláno.

8. Vlastnické právo ke zboží přechází na odběratele za splnění dvou podmínek, a to úplné úhrady ceny zboží včetně všech souvisejících nákladů, zejm. nákladů na dopravu, instalace, školení, cestovné, balné a dalších souvisejících nákladů, a předání zboží odběrateli. Odběratel je do okamžiku nabytí vlastnického práva ke zboží povinen po celou dobu zajistit označení zboží jakožto výlučného majetku dodavatele a učinit všechny kroky k odvrácení případných nároků či práv vznesených ze strany třetích osob vůči zařízení z důvodu pohledávek těchto třetích osob vůči odběrateli nebo z jiných obdobných důvodů, zejm. před případným postižením v rámci výkonu rozhodnutí, exekuce, insolvence apod.

9. Je-li zboží odběrateli dopravováno, je odběratel povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad tyto neprodleně oznámit přepravci.

10. Ustanovení tohoto článku se přiměřeně použijí i na případy, kdy je v rámci servisu dodáváno rovněž zboží.

V. Provedení servisu

1. V případě provádění servisu je místem plnění místo umístění servisovaného zařízení, má-li být servis prováděn u odběratele, nebo místo provozovny dodavatele, má-li být servis poskytnut na zařízení, které bylo za tím účelem k dodavateli dopraveno.

2. V případě servisu v provozovně dodavatele, je povinen odběratel na své náklady a nebezpečí zajistit dopravu příslušného zařízení k dodavateli a zpět. Dodavatel nese nebezpečí škody na servisovaném zařízení od okamžiku jeho řádného převzetí do okamžiku, kdy umožní odběrateli v místě provozovny dodavatele se zařízením nakládat. Dodavatel odpovídá za škodu vzniklou v době, kdy nesl nebezpečí škody na věci, ledaže škodu nemohl odvrátit.

3. Odběratel se zavazuje poskytnout dodavateli potřebnou součinnost k poskytování servisu, zejm. umožnit servisním technikům dodavatele, popř. osobám pověřeným dodavatelem přístup k zařízení v pracovní v době a je-li to nezbytné, pak i mimo ni.

4. Odběratel opravňuje dodavatele použít při servisu dílů nových, či repasovaných.

5. Odběratel je povinen provedené servisní práce převzít a není oprávněn jejich převzetí odmítnout.

6. V případě, že si odběratel nevyzvedne zařízení, které bylo servisováno v provozovně dodavatele, je odběratel povinen uhradit dodavateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny servisu včetně DPH za každý den prodlení. V případě prodlení odběratele s převzetím delším než 30 dní, je odběratel povinen uhradit dodavateli smluvní pokutu ve výši 10 % z ceny servisu včetně DPH.

VI. Odpovědnost za vady

1. Dodavatel neposkytuje záruku za jakost, není-li výslovně uvedeno dodavatelem jinak. Veškeré záruky týkající se zejména kvality, stavu zboží nebo jeho vhodnosti pro použití jsou vyloučeny. Dodavatel neodpovídá za žádné vady zboží nebo vady v souvislosti s užitím zboží a odběratel se vzdává jakéhokoliv nároku vůči dodavateli, není-li dodavatelem výslovně uvedeno jinak.

2. V případě, kdy dodavatel dle svého výslovného prohlášení poskytne záruku za jakost, pak platí následující úprava plnění z práv z odpovědnosti za vady. Za poskytnutí záruky za jakost se nepovažuje samotné uvedení záruky v nabídce apod., ale výlučně individuální ujednání o záruce za jakost v příslušné smlouvě.

3. Záruka se nevztahuje na gumové a pryžové díly, na díly z obdobných materiálů, ani na opotřebení běžným provozem, jakož ani na spotřební materiál. Záruka se dále nevztahuje na díly poškozené manipulací, jež byla v rozporu s návodem k obsluze, na díly poškozené neodbornou obsluhou, dále na díly poškozené použitím spotřebního materiálu, který není doporučen výrobcem, ani na díly poškozené živelnými pohromami, vodou, povodní, požárem, poruchami elektrické sítě, bleskem, mechanickými silami mimo obvyklou obsluhu a manipulaci, působením vysokých teplot či kolísáním teplot, pádem ani jiným obdobným způsobem.

4. V případě, že je poskytována záruka, smí být servis prováděn výhradně servisními techniky, zaměstnanci dodavatele, případně jím pověřenými osobami.

5. Záruka poskytovaná dodavatelem zaniká v následujících případech:

a. jestliže bude zboží provozováno v rozporu s postupy uvedenými v návodu k obsluze,

b. jestliže dojde k závadám, které byly způsobeny neodborným zásahem ze strany pracovníků odběratele či třetích osob, či byly způsobeny krádeží, živelnými pohromami, vodou, povodní, požárem, poruchami elektrické sítě, bleskem, mechanickými silami mimo obvyklou obsluhu a manipulaci, působením vysokých teplot či kolísáním teplot, pádem či jiným obdobným způsobem,

c. jestliže odběratel bez vážného důvodu neumožní servisním pracovníkům dodavatele přístup k zařízení,

d. jestliže dojde k zásahu nebo opravě třetí osobou,

e. jestliže uplyne záruční doba.

6. V případě vady zboží, je-li dle těchto VOP kryto odpovědností za vady, náleží odběrateli

a. právo na odstranění vady opravou, nebo

b. právo na odstranění vady výměnou zboží nebo dodáním chybějící věci, nebo

c. právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, pokud nelze vady odstranit, nebo

d. právo na vrácení ceny oproti vrácení zboží, pokud nelze vady odstranit a dodavatel nesouhlasí s poskytnutím přiměřené slevy z kupní ceny.

Volbu mezi shora uvedenými nároky má dodavatel, který je oprávněn kdykoli zvolený nárok změnit.

7. V případě neoprávněně uplatněného práva z odpovědnosti za vady (neoprávněně nahlášené závadě) bude o servisním zásahu s ní spojeném sepsán servisními techniky dodavatele zvláštní protokol, který bude podkladem pro fakturaci dle platného ceníku servisu dodavatele. Odběratel stvrzuje, že byl seznámen s aktuálně platným ceníkem servisu dodavatele, který je součástí těchto VOP a který je rovněž zveřejněn na internetových stránkách dodavatele www.formica-cz.cz.

8. Za neoprávněně nahlášenou závadu se rozumí taková situace, kdy se jedná o nesprávné seřízení zboží (tj. k odstranění by postačila manipulace se seřizovacími prvky zboží), dále o závady, na než se nevztahuje záruka, dále situace vzniklé v důsledku závady v kvalitě spotřebního materiálu, způsobené nedodržením doporučených materiálů a postupů, závady způsobené neodborným zásahem ze strany pracovníků kupujícího či třetích osob, situace, kdy se jedná o díly poškozené manipulací, jež byla v rozporu s návodem k obsluze, díly poškozené neodbornou obsluhou, dále díly poškozené použitím spotřebního materiálu, který není doporučen výrobcem, ani na díly poškozené živelnými pohromami, vodou, povodní, požárem, mechanickými silami mimo obvyklou obsluhu a manipulaci, působením vysokých teplot či kolísáním teplot, pádem ani jiným obdobným způsobem, jakož i situace, kdy zboží řádně funguje.

VII. Odstoupení od smlouvy

1. Dodavatel je oprávněn odstoupit od příslušné smlouvy v případě, kdy:

a. odběratel se ocitne v prodlení s převzetím zboží po dobu delší než 30 dní,

b. odběratel se ocitne v prodlení s úhradou jakékoli částky vůči dodavateli po dobu delší než 30 dní.

2. Odběratel je oprávněn odstoupit od příslušné smlouvy v případě, kdy:

a. dodavatel se ocitne v prodlení se splněním předmětu smlouvy po dobu delší než 30 dnů a nezjedná nápravu ani přes písemnou výzvu odběratele.

3. Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran z příslušné smlouvy. Odstoupení od smlouvy se však nedotýká nároku na náhradu škody, smluvních pokut a jiných nároků, které podle VOP nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po zániku příslušné smlouvy.

VIII. Další ujednání

1. V případě, že odběratel objedná nebo uzavře kupní smlouvu s dodavatelem, jejímž předmětem je dodání náhradního dílu ke stávajícímu zařízení odběratele, je odběratel v případě zjištění, že objednal nesprávný náhradní díl, nebo při jeho zjištění, že takový náhradní díl již nepotřebuje, nebo v jiné obdobné situaci, tento náhradní díl po dohodě dodavateli vrátit zpět, a to za předpokladu, že náhradní díl je zcela nový a odběratelem nepoužitý ani nejeví žádné známky použití či opotřebení. V těchto případech je však odběratel povinen uhradit dodavateli vždy manipulační poplatek ve výši 20 % z celkové ceny vraceného náhradního dílu a současně uhradit veškeré náklady spojené s přepravou a balným, jakož i případně další související náklady, které dodavatel v této souvislosti vynaložil.

2. Dodavatel není odpovědný za prodlení, k němuž došlo v souvislosti s okolnostmi vyšší moci, jakož i jiné nepředvídatelné a neodvratitelné mimořádné události včetně (nikoli však výlučně) případů vydání právních předpisů, války, válečného stavu, stávek, požárů, povodní a jiných přírodních katastrof, stávek zaměstnanců, poruch provozu, změněných úřední povolení, úředních nařízení a jiných obdobných situací. O trvání těchto okolností se prodlužují příslušné lhůty pro splnění povinností dodavatele.

3. Ujednáním smluvních pokut v této smlouvě není dotčen nárok na náhradu škody vzniklý důsledku porušení povinnosti zajišťované smluvní pokutou. Náhradu škody lze vždy vymáhat v plné výši vedle této smluvní pokuty.

4. Odběratel není oprávnění postoupit jakoukoli pohledávku či jakákoli práva vůči dodavateli na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu dodavatele.

5. Odběratel není oprávněn jednostranně započíst jakékoli pohledávky proti pohledávkám dodavatele.

6. Smluvní strany se dohodly, že dodavatel odpovídá za škodu způsobenou v souvislosti s příslušnou smlouvou maximálně do výše 50 % z kupní ceny, jde-li o dodání zboží, nebo do výše 50 % z ceny servisu, jde-li o poskytnutí servisu, to neplatí, jde-li o újmu způsobenou úmyslně nebo z hrubé nedbalosti.

7. Dodavatel žádným způsobem neodpovídá za jakékoliv porušení povinností a uzavřených smluv, pokud nebylo v moci dodavatele tomuto porušení zabránit. Dodavatel žádným způsobem neodpovídá za ušlý zisk, úroky zaplacené odběratelem nebo splatné, ztrátu zakázek, následné škody nebo ztráty nebo výdaje v důsledku přerušení činnosti.

8. Dodavatel neodpovídá za nepřesné uvedení skutečností ať již nedbalostní nebo jiné.

9. Smluvní strany se dohodly, že ust. § 2108 občanského zákoníku se neužije.

IX. Ochrana osobních údajů

1. Za účelem realizace smlouvy dodavatel jako správce zpracovává osobní údaje odběratele ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. c) nařízení GDPR. Nebudou-li osobní údaje poskytnuty, nemůže dodavatel zajistit plnění, jež je předmětem smlouvy. Osobní údaje odběratele mohou být předány dopravcům za účelem zajištění plnění smlouvy, v závislosti na předmětu plnění mohou být osobní údaje předány i dopravcům třetích zemích.

2. Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu 10 let. Odběratel bere na vědomí, že má právo na přístup k osobním údajům, má právo požadovat jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování nebo právo vznést námitku dle nařízení GDPR. Funkci pověřence pro ochranu osobních údajů pro dodavatele vykonává Mgr. Jakub Houžvic, jehož můžete kontaktovat emailem na adrese Štefánikova 1347, Mladá Boleslav 293 01, případně emailem na adrese jhouzvic@hjak.cz. Odběratel také bere na vědomí, že má právo podat stížnost dozorovému úřadu, jímž je Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 727/27, 170 00 Praha 7 - Holešovice.

X. Závěrečná ustanovení

1. Dodavatel je oprávněn VOP kdykoliv změnit. V případě změny VOP jsou změněné VOP závazné pro odběratele od okamžiku, kdy je akceptuje postupem dle čl. I odst. 3 těchto VOP.

2. V případě rozporu mezi ustanovením smlouvy uzavřené mezi dodavatelem a odběratelem a těmito VOP mají přednost individuální ujednání v uzavřené smlouvě.

3. Veškeré vztahy mezi dodavatelem a odběratelem se řídí právním řádem České republiky, zejm. občanským zákoníkem, a to s vyloučením kolizních norem mezinárodního práva soukromého, jakož i přímých norem mezinárodního práva soukromého včetně vyloučení Vídeňské úmluvy o mezinárodní koupi zboží.

4. Postup dle ustanovení § 1757 odst. 2 občanského zákoníku, tj. možnost zachycení ujednání v potvrzení jedné smluvní strany s účinky uzavřené smlouvy se vylučuje.

5. Aplikace ustanovení § 1740 odst. 3 občanského se vylučuje. Za přijetí nabídky bude považováno výlučně její úplné přijetí bez jakýchkoli změn, doplnění nebo dodatků. Jakákoliv odpověď s dodatkem či odchylkou nemá účinky přijetí nabídky. Nabídka a přijetí ke své závaznosti pro smluvní strany vyžadují písemnou formu.

6. Strany prohlašují, že na sebe přebírají nebezpečí změny okolností podle § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. Změna okolností nemůže přivodit změnu práv a povinností smluvních stran. Právo domáhat se obnovení jednání o smlouvě ve smyslu § 1765 odst. 1 občanského zákoníku a možnost změny či zrušení závazku soudem podle § 1766 odst. 1 občanského zákoníku se vylučuje.

7. Strany se vzdávají práva na neúměrné krácení ve smyslu § 1793 a násl. občanského zákoníku.

8. Smluvní strany se dohodly, že na smluvní vztah uzavřený mezi nimi na základě této smlouvy se neuplatní ustanovení § 1899 odst. 2 občanského zákoníku.

9. Dodavatel a odběratel se dohodli, že všechny případné spory vzniklé z jejich smluvních vztahů nebo v souvislosti s nimi budou s konečnou platností rozhodovány u obecného soudu příslušného dle sídla dodavatele.

10. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti jednotlivých ustanovení VOP nebudou ostatní ustanovení VOP dotčena. Smluvní strany se v případě neplatnosti některého ustanovení VOP zavazují takovéto ustanovení nahradit novým, platným ustanovením, které bude svým obsahem co nejvíce odpovídat účelu zamýšlenému původním ustanovením VOP.

11. Tyto všeobecné obchodní podmínky nahrazují případné veškeré předchozí všeobecné podmínky dodavatele.

12. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 1. 3. 2017.

FORMICA CZ, s.r.o.

HOTLINE SERVIS: +420 777 060 639